Орієнтири розвитку дитини першого року.

Вітаю. У Вас народився Я!

У перші місяці життя прояв потреби у спілкуванні вважають найголовнішою особливістю цього вікового періоду. Ніжність, ласка, прояв уваги та любові, ласкаве промовляння та доторкання – сенсорно збагачують дитину, відіграють особливу роль у розвитку її емоційності, сприйнятливості, співчутливості. Тому дорослі повинні не тільки розмовляти з малюком, але й співати пісеньки, читати потішки, які емоційно збагачують дитину, спонукають перші почуття.

Культурно-гігієнічні навички.
Умивання, купання. Ці процедури виконують з дитиною щоденно. Так поступово у дитини сформується звичка до чистоти, потреба бути чистим та охайним. З 8-9 місяців дитину слід вчити протягувати ручки до струменя води з крану.
Годування. З 5-6 місяців привчати пити з чашки, яку тримає дорослий, з 7 місяців давати дитині під час їжі скоринку хліба. З 7-8 місяців у дитини формують бажання мити руки перед їжею. З 9-10 місяців вчити пити з чашки самостійно притримуючи її руками, відкушувати та жувати хліб. Постійно турбуються про виховання у дитини звички бути охайною, з’їдати усю їжу.
Одягання. З 8-9 місяців слід привчати дитину брати активну участь у одяганні і роздяганні (давати руку, піднімати і утримувати ногу тощо).
Вкладання на сон. Діти повинні швидко засинати і спати спокійно. Слід привчати малюків засинати без додаткових впливів, в один і той самий час, орієнтуючись на відповідні режими дитини першого року життя.
Культура діяльності. З 7-8 місяців треба сприяти різноманітності і варіативності дій дитини з іграшками, а також вчити діяти з предметами, відповідно до їх властивостей.
Дитина робить перші спроби ходити. Повсякденно спілкуючись,необхідно спонукати дитину до ходіння, підбадьорюючи її відповідним тоном, привчати не поспішати, бути уважним під час ходьби.
Знайомство з речами та іграшками. Близько 9-10-ти місяців час починати формувати у дитини дії, спрямовані на досягнення результату (вкладати один предмет в інший, відкривати і закривати
кришку коробки, складати пірамідку, ставити один кубик на інший тощо).
Культура спілкування з оточуючими. Привчати до виконання елементарних правил поведінки, орієнтуючись на слова «можна» і «неможна», «добре» і «погано», які вимовляються відповідним тоном.У дитини слід виховувати доброзичливе ставлення до однолітків, уміння не заважати один одному, не сваритися через іграшки.