Трирічна дитина

УВАГА! ТРИРІЧНА ДИТИНА!

Сенсорика

Дитина розрізняє за величиною 3-4 предмета; Знає мінімум 4 основних кольори спектру; Знає геометричні фігури «коло», «квадрат», «трикутник» та знаходить схожі на них предмети;

Мовлення

Швидкими темпами розвивається словниковий запас дітей, за хороших умов число слів, якими володіє дитина, досягає 700-1200; З’являється більш складна функція – вміння будувати фразу з 4-5 слів; Називає яскраво виражені частини та ознаки предметів (наприклад, у будинку – вікно, двері, дах); За питаннями дорослого розповідає про побачене в 2-3 реченнях; Висловлює словами свої бажання, передає свої думки та почуття;

Комунікаційні навички

Дитина починає відчувати необхідність партнерів та приятелів для спільних ігор; З’являється здатність грати не просто поруч, а разом з іншими дітьми, сприймати деякі правила та підпорядковуватися їм; Називає інших по імені; Дитина проявляє співчуття

Моторика

 Малює крапки в зазначеній частині аркуша (в кордонах обмеженої частини); Проводить вертикальні прямі, горизонтальні прямі, а також вигнуті лінії; Малює кола різних розмірів; Обводить пунктирні лінії; Ліпить нескладні фігурки з глини та пластиліну;

Мислення

 Знаходить зайвий предмет серед низки предметів однієї категорії; Може вибрати предмети однієї групи; Визначає відсутні частини у знайомих предметів; Підбирає пари однакових предметів та предметів з однаковим орнаментом (або іншою загальною ознакою); Може скласти за представленим зразком картинку з 3-5 частин;

Математичні навички

Знаходить один і два предмети в навколишньому середовищі; Рахує до трьох та співвідносить кількість предметів з відповідною цифрою; Розуміє поняття «багато», «мало», «жодного»; Порівнює за кількістю дві групи предметів (більше, менше, порівну); Розуміє поняття «направо», «наліво» Експериментує з деталями конструктора (з одних і тих же деталей будує різні споруди

Побутово-гігієнічні навички

Може самостійно мити обличчя та руки; Користується носовою хусткою; Вміє правильно сидіти за столом, самостійно їсти ложкою, пити з чашки, витирати губи після їжі серветкою; Самостійно чистить зуби; Знає свій рушник і його місце; Вміє користування горщиком. Знає послідовність роздягання та складання одягу; Помічає, що у нього, зокрема, забруднений одяг, відірвався ґудзик, розв’язався шнурок та вміє попросити дорослих про допомогу.